اهل بیت
جمعه 17 آبان 1392برچسب:, :: 13:55 ::  نويسنده : میثم ابراهیمی

عضو هیات امنای آستان حضرت فاطمه معصومه (س)  گفت: فردي كه در راه رسيدن به علم قدم بر می‌دارد در راه شهدا حركت می‌کند و تداوم راه شهدا كمتر از مقام شهادت نيست.
به گزارش اداره روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان حجت الاسلام مهدي شاهرودي عضو هیات امنا آستان حضرت فاطمه معصومه (س) در مراسم بزرگداشت پنجین سالگشت تدیفن پنج شهيد گمنام دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: شهدا داراي حيات معنوي هستند.
وی با اشاره به اين كه بر اساس آيات قرآن شهدا زنده‌اند، گفت: فردي كه در راه رسيدن به علم قدم بر می‌دارد، در راه شهدا حركت می‌کند و تداوم راه شهدا كمتر از مقام شهادت نيست.
شاهرودی با اشاره به اينكه 788 بار در خصوص كسب معرفت در زندگي در قرآن به مسلمانان تذكر داده شده است، عنوان كرد: رئيس موزه جنگ فرانسه در بازديد از منطقه عملياتي شلمچه ابراز می‌کند كه همه مناطق جنگي را در جهان دیده‌ام اما اين مكان حال و هوايي ديگري دارد و خود با پاي پياده در آن قدم می‌گذارد.
وي تاکید کرد: ایثارگری‌های زيادي براي حفظ انقلاب اسلامي انجام شده و بايد همه ی آحاد مردم جامعه در حفظ آن كوشا باشند.
حجت الاسلام شاهرودي بیان داشت: اگر فردي فطرت پاكي داشته باشد، خداوند او را هدايت می‌کند و امام رضا (ع) نيز در گذر خود از منطقه شلمچه بر به شهادت رسيدن تعدادي از دوستان خود در اين منطقه صحه می‌گذارد.
عضو هیات امنای آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به علت تفاوت شهداي گمنام با ديگر شهدا، اظهار داشت: همه شهداي گمنام را متعلق به خود و خانواده خويش می‌پندارند.
حجت الاسلام شاهرودي اذعان داشت: در غدير خم بار ديگر ولايت اميرالمومنين به مردم تذكر داده شد و اين در حالي ا ست كه در ديگر وقايع قبل از اين رويداد نيز پيامبر برلزوم پذيرش وصي بودن او پس از خودش تاكيد داشتند.
عضو هیات امنای آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با تاكيد بر اينكه يكي از منابع چهار گانه اهل سنت در خصوص مناقب امير المومنين (ع) نگاشته شده است، اظهار داشت: نقش نام حضرت علي (ع) را می‌توان در شب چهاردهم هر ماه بر روي كره ماه ديد و بر واقعيت اين موضوع امام صادق (ع) نيز در حديثي تاكيد دارند.
حجت الاسلام شاهرودي در خصوص جايگاه شهدا گفت: شهدا جايگاه ويژه اي در نزد خداي متعال دارد و هفت پاداش به فردي كه در راه خدا به شهادت برسد داده می‌شود.
وي با اشاره به اين كه توفيق شهادت شامل هر فردی نمی‌شود، اظهار داشت: آمرزش، رفتن به بهشت و جاي گرفتن در كنار مقربان خدا از توفيقات شهادت است.
عضو هیات امنای آستان حضرت فاطمه معصومه (س) با اشاره به اينكه شهدا راه كسب معرفت را با سرعتي غير قابل تصور پيمودند، اظهار داشت: توفيق شهادت را بايد از خداي متعال تقاضا كرد.
شاهرودي عنوان كرد: ثواب فردي كه می‌تواند در ورطه گناه بيفتد، اما از آن به خاطر رضايت خداي متعال می‌گذرد كمتر از شهادت در راه حق نيست.
گفتنی است:در هفتم آبان ماه سال 1387، دانشگاه آزاد اسلامی همدان میزبان 5 کبوتر خونین بال بود که درمیان  شور و اشتیاق  فراوان و در میان استقبال کم نظیر دانشگاهیان و مردم همدان در صحن این واحد دانشگاهی آرام گرفتند. و پس از آن مجموعه مديريتي اين دانشگاه نيز با در نظر گرفتن محل مناسبی براي تدفين اين سربازان گمنام ولي عصر (ع) زمينه را براي ساخت يكي از زيباترين یادمان‌های شهدا در استان همدان فراهم می‌کنند.
يادمان اين شهدا برگرفته از معماري ايراني، اسلامي است که در مساحتي معادل چهار هزار 500 متر مربع به همراه محوطه سازي آن در هفتم آبان ماه سال 1389 و همزمان با آغاز كنگره اميران و هشت هزار شهيد استان همدان طی مراسمي به بهره برداري ‌رسید.
انتخاب هوشمندانه مكان اين يادمان كه در مركز دانشگاه آزاد اسلامی همدان موجب شده نه تنها ميهماناني كه براي شركت در مراسم هاي گوناگون به اين دانشگاه مي آيند ابتدا به اين گلگون كفنان اداي احترام مي كنند، بلكه می‌توان آن را به  مكاني تشبيه كرد كه  عاشقان ودلسوختگان راه شهادت با دور شدن از فضاي پرهياهوي جامعه آن را به پناهگاهي براي  بيان درد دل‌های خود تبديل كرده اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اهل بیت و آدرس beynalharameyn.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 9
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 15
بازدید ماه : 15
بازدید کل : 1514
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1